تحلیلی

تحلیل تکنیکال بیت کوین

بیت کوین با نماد اختصاری BTC یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۴۳۱.۷۲ میلیارد دلار، در رتبه ۱ بازار قرار داشته و سهم ۶۷.۹۱ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد. هر واحد از بیت کوین در این لحظه با قیمت ۲۳,۲۳۵ دلار، با احتساب نرخ تتر ۲۶,۴۰۰ تومان معادل ۶۱۳,۴۲۵,۹۱۲ تومان معامله می شود و حجم مبادلات روزانه آن ۵۳.۴۶ میلیارد دلار است. قیمت در ۲۴ ساعت اخیر -۱.۶۰% کاهش یافته است. بالاترین قیمت بیت کوین در تاریخ ۰۱ دی ۱۳۹۹ (۲۰ December 2020) معادل ۲۴,۱۶۱.۶۵ دلار بوده که همینک %۳.۸۳ پایین‌تر از آن زمان قرار دارد.

تعداد واحدهای در گردش بیت کوین ۱۸.۵۸ میلیون و تعداد کل واحدهای آن ۲۱ میلیون خواهد بود. در حال حاضر فعال ترین صرافی که در آن بیت کوین معامله می‌شود، صرافی Binance با سهم %۷.۷۹ از حجم معاملات روزانه است. گاوهای بازار در ۱۹ و ۲۰ دسامبر، قیمت بیت کوین را به بالای سطح ۲۴,۰۰۰ دلار هدایت کردند، اما در هر کدام از این دو روز موفق به تثبیت آن در سطوح بالاتر نشدند. این امر بیان‌گر دفاع قوی خرس‌ها از ناحیه مقاومتی ۲۴,۰۰۰ الی ۲۵,۰۰۰ دلار است.

در بیشتر مواقع معامله‌گران مومنتومی هنگامی که از توقف موج صعودی قیمت خبردار می‌شوند، از موقعیت‌های باز خود در بازار خارج می‌شوند. چنین اتفاقی در روز گذشته رخ داده و قیمت را تا ۲۱,۹۳۴.۸۳ دلار به پایین کشیده است. به‌هرحال فتیله بلند شمع روزانه قیمت در روز گذشته، نشان از جریان خرید پرقدرت در ریزش‌ها دارد. ریزش قیمت در روز گذشته، موقعیت شاخص قدرت نسبی (RSI) را در ناحیه اشباع خرید تعدیل کرده است. این نشانه مثبتی از احتمال تلاش خریداران به‌منظور ادامه روند صعودی قیمت است. در این صورت رشد قیمت تا ۲۶,۹۵۸ دلار ممکن خواهد بود.

به‌هرحال اگر قیمت از ناحیه مقاومتی به‌سمت پایین چرخش کند، احتمال نوسانات عرضی قیمت به‌مدت چند روز وجود خواهد داشت. قیمت تا زمانی که در بالای حمایت ۲۰,۰۰۰ دلاری خود تثبیت شده است، همچنان روند صعودی خود را حفظ کرده است. شکست (بریک‌اوت) قیمت به زیر این حمایت، اولین نشانه از تضعیف تقاضا در سطوح بالاتر و تغییر احساسات از خرید در ریزش‌ها به فروش در بازیابی‌های قیمت است. در زیر ۲۰,۰۰۰ دلار، احتمال ریزش قیمت تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (SMA ۵۰ – خط قرمز در تصویر) در ۱۸,۱۳۶ دلار است.

  • مقاومت‌ها: ۲۴,۰۰۰ – ۲۵,۰۰۰ -۲۶,۹۵۸
  • حمایت‌ها: ۲۰,۰۰۰ – ۱۸,۱۳۶

Related Posts

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست